Oletko pelastettu?

Menetkö taivaaseen, kun kuolet?

Toivottavasti vastasit molempiin näihin kysymyksiin KYLLÄ! Jollet, pyydän, että jatkat lukemista.

Monet ihmiset ovat sitä mieltä, että jos he käyvät kirkossa joka sunnuntai, laittavat muutaman kolikon kolehtiin ja lausuvat rukouksen, se riittää taivaaseen pääsyyn. Jumalan vaatii paljon enemmän kuin sen.

Raamattu kertoo meille, että meidän on "synnyttävä uudesti" (Joh. 3:3). "Pelastettu" ja "uudestisyntynyt" tarkoittavat samaa. Se merkitsee, että olet vastaanottanut Jeesuksen Herraksesi ja Vapahtajaksesi ja hyväksyt, että Jeesus kuoli syntiesi takia, haudattiin, ja ylösnousi (1 Kor. 15:3-4, Room. 10:9, Room. 5:8). Sinun täytyy myös tunnustaa syntisi ja katua niitä (1 Joh. 1:9, Luuk. 13:3).

On vain YKSI tie taivaaseen ja se on Jeesuksen kautta. Hän sanoo: "Minä olen ovi" (Joh. 10:9) eikä "kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani" (Joh. 14:6). Herra koputtaa sydämesi ovella ja on sinusta kiinni, päästätkö Hänet sisään (Ilm. 3:20). "Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa?" Mark. 8:36

Tässä ovat perusaskeleet pelastukseen. Kaikkien tärkeintä: Lue itse Raamattua. Lukiessasi Kirjoituksia pyydä Herraa johtamaan sinua siinä ja opettamaan sinulle, mitä sinun tarvitsee oppia. On hyvä kuunnella saarnaajia, mutta sinun TÄYTYY myös lukea Kirjoituksia itse, erityisesti tänä päivänä, kun niin monet väärät profeetat ovat liikkeellä yrittäen vääristellä Jumalan Sanaa (Matt. 24:11, Mark. 13:22, 2 Piet. 2:1-3). Jumalan Sana on sinun miekkasi! (Ef. 6:17)

Ensiksi sinun täytyy ymmärtää olevasi syntinen.

"Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla." Room. 3:23

Ymmärrä synnin rangaistus.

Jumala on ikuinen, muuttumaton, ja täydellisen oikeudenmukainen. Täydellinen oikeus vaatii rangaistusta niille, jotka rikkovat Jumalan lakeja, ja Hänen ikuinen olemuksensa tekee tuon rangaistuksen kestoajasta myös ikuisen. Sana "kuolema" Room. 6:23:ssa viittaa ikuiseen hengelliseen kuolemaan, päättymättömään eroon Jumalasta, mikä on oikeudenmukainen rangaistus synnistä. Raamattu sanoo tuota rangaistuksen paikkaa helvetiksi.

"Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme" Room. 6:23

Tunnusta syntisi.

"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." (1 Joh. 1:9)

"sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room. 10:10

Kadu syntejäsi ja käänny niistä.

"Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois" Ap.t 3:19

"Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte." Luuk. 13:3

"Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen" Luuk. 15:10

Usko, että Jeesus kuoli maksaakseen syntivelkasi.

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh. 3:16

"Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme." Room. 5:8

"että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan" 1 Kor. 15:3-4

Vastaanota Kristus Herraksesi ja Vapahtajaksesi.

"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä" Joh. 1:12

Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu" Room. 10:13 sekä Jooel 2:32

"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut." Room. 10:9 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja" Ef. 2:8

Pyydä Jeesus elämääsi tänään – ikuiseksi huomiseksi!

"Kiitos Jumalalle hänen sanomattomasta lahjastaan!" 2 Kor. 9:15

"Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut." 2 Kor. 5:17

Sinun seuraavat askeleesi:

Rukoile, lue Raamattuasi, ja etsi hyvä Raamatun mukainen seurakunta. Ole kuuliainen Jumalalle!